2 Ağustos 2014 Cumartesi

bebek bulaşık deterjanı nedir ne işe yarar fırça nasıl seçilir normal deterjan ve fırçadan farkı nedir


Bebek bulaşık:

Bebek bulaşığı da ne diyecek olursanız biberonundan yalancı emziğine kadar geniş bir yelpazede kendine has bir yeri olduğunu söyleyebilirim. Sadece anne sütü alanlarda ne olur bilmiyorum. Benimki kısa sürede emmeyi bıraktı ve beslenmesi neredeyse tamamen mamaya dönünce hergün 6-7 tane biberonu (her bir biberon en az 4 parça),  emziği, mama kutusu (2 güne bir 300 gramlık 1 kutu biter) gibi sürüyle malzemesi yıkanmayı bekler halde tezgahta duruyordu. Korkmayın ihtiyaçlar basit.


Biberon fırçası:

Normalde şişe fırçası adıyla kullanılan fırçaların neredeyse aynısı. Sadece şişe fırçalarının uç kısmını iyi izole etmek gibi bir dert yoktur ancak biberonun dibini çizebileceği için pazardan veya zücaciyeciden alacağınız şişe fırçasının ucunu penseyle açıp orayı süngerin yarısı sıkışacak şekilde yeniden sıkıştırırsanız işinizi fevkalade görür. Pahalı markalar size tuhaf şekilli şeyleri yüksek fiyata verecektir. O fiyat karşılığında alacağınız tek fayda o fırçaların kıllarının ucu yuvarlatılmış olduğundan biberona daha az zarar verir. Ucuz markaların fırçası ile pazardan alınan fırçaların kıllarının uçları keskin olduğundan biberonun ömrünü %10 kadar azaltır. Özellikle 250 ml ve üzeri hacimde biberonlarda (dar ağızlıların tamamında) fırça ihtiyaç. Pahalı olanların dediğim gibi uçları daha yuvarlak ve tutma yerleri daha güzel, ucuz olanlarsa ucuz. Ömür farklılıklarını çok iyi bilmiyorum. Ben biraz hor kullandığım için bende çok fark etmedi. Karar sizin. ama en dayanıklısını bile 45 günden uzun kullanmayın. mikrop yuvası oluyorlar. Tavsiyem her ay değiştirin. ayrıca alacağınız ürünün uç kısmında sünger olmasına dikkat edin. yoksa çok zor köpürüyor.
asmalı ve dik duran olmak üzere 2 model var. asmalıların bir tarafı çengel şeklinde olur ve askınız varsa asarsınız. sık sık oradan düşer ve kirlenir. dik duranların tutma kısmı dik duracak şekilde yapılmıştır tezgahta uzak bir yere diklemesine koyarsınız ve süngeri bir yere değmeden kalır. ama o da bir şekilde düşer ve kirlenir. munckin diye bir markada vantuza rastladım. param yoktu alıp deneyemedim.   


Her yerde bulabileceğiniz şişe fırçası



Ancak ucu biberonun dip kısmını çizebilir



Biberon için yapılan fırçanın uç kısmı da süngerli olmalıdır.

markalara bakış:
avent: iyi hoş ama süngeri yok ve ağız kısmı sadece geniş ağızlı biberonlar için. başka biberonda kullanamıyorsunuz. hatta kendi de biraz büyük olduğundan 125lik biberonda kullanmak zor.
çiko: avente göre daha iyi ancak çikodan daha iyisini beklerdim. üstelik çok pahalı. 1 defa o para verilir ama her ay beni kastı.manivela gibi dizayn çok da bir anlam ifade etmiyor.
nuk: 1 modelini aldım ve memnun kaldım. sapı rahat tutuluyor ve boynu uzun. ancak süngeri biraz büyük.
wee: hemen tüm beklentilere uyan ama bir o kadar da çabuk dağılan bir ürün. mamaya dayalı beslenmede 1 ay falan gitmiyor. uç kısmında sünger yerine elyaf olmasının nedenini anlamadım. sanırım maliyeti düşürmek. sapı da kaygan ama bu paraya bu kadar.
bebe dor: sünger yok ve metal iskelet çok ince çok kolay eğiliyor. ben memnun kalmadım ve elimdekinin ömrü dolunca bir daha almadım.
munchkin: dizayn güzel, kavrama, kullanım güzel ancak nedense yurtdışında milletin öve öve bitiremediği bu markanın burdan aldığım ürünü kıl döküyor. sıhhi anlamda bir sakıncası yok.ama sinir etti. yine de 1 ay rahat dayanır. kılları da çabuk deforme olmuyor. (dökülmeden kalanlar) ayrıca bazı modelllerde sünger yok. olanı tercih edin. süngersizler ek gıda mamalarının temizliğinde daha iyi diye duydum ama aklıma yatmadı. onlar da hamsi tava değil sonuçta.
markasızlar: çok ucuzlar uç kısımlarındaki metal çok belirgin değilse alın. düz olanı alın. manivela şekillilerin bir avantajı yok. uzun boyunlu alırsanız sonra şişe de temizlersiniz. kısa buyunlular her şartta biberona yetecek uzunlukta.
pek çok markada biberon emziği için ayrı bir fırça daha var. sadece onunla emziği temizlemeye kalkarsanız sinir eder. önce büyüğü emziğin arkasından itin. sonra küçük fırçayla emziğin içini temizleyin. 1-2 tur içerde döndürmeniz yeter. fazla fırçalama emziği bozar. fayda etmez.


Bulaşık süngeri:

Filipinlerin pasifiğe bakan kıyılarındaki marina çukurunun 3000-3500 metre derinliğinde yaşayan özel bir sünger kullanmanız faydalı olur. Desem de inanmayın. Size böyle şeyler satmaya çalışacaklarıdır. Markasını duyduğunuz klasik bulaşık süngeri işinizi rahatça görür. Çok ucuz banyo süngeri de görür. Araba yıkama süngeri de tavsiye etmem ama görür (araç süngerleri yıkarken parça bıraktığı için sık değiştirin). Süngerin yumuşak ve sarı kısmını kullanmanızın daha iyi olacağını söylememe gerek var mı? Yeşil kısım biraz çizer. Bir keresinde bir arkadaşım kuş kakası için yeşil kısmı kullanmıştı ve o yüzey arabanın boyasını bile çizmişti. Plastik biberonu siz düşünün.

Markasını bilmediğim şey alırsam ne olur? Aldığınız süngeri duru suyla veya deterjanla ıslatınca anlarsınız. Yeşil renk verir. Zaten kullanacağınız süngere önce bu testi yapın. Renk veriyorsa uzak durun. Hiçbir merdivenaltı marka bulaşık süngeri üretirken bir gün biri bunları bebeklerde kullanır diye yağ bazlı gıdaya uygun boya kullanmaz. Ucuz metalli boya kullanır. Mümkünse siz de o üründen uzak durun.


Biberon kurutucu:

Bazı markalarda biberonu tersten koyup kurumaya bırakacağınız ürünler var. Ben kullanmadım. Bizde biberon sirkülasyonu çoktu ve kendiliğinden kurumaya yetecek zamanım olmuyordu. Kurulayın. Günde 1-2 tane kullanıyorsanız, tezgahta yeriniz varsa ve hala paranız kalmışsa kullanabilirsiniz. Elzem değil.



      

Kullanmadığım bir şey için neden bu kadar çok resim koydum? İnternette bol buldum da ondan :P


Bol kağıt havlu:

Bebekle uğraşırken bazı yerlerden ter akacak doğru ancak bunları esas olarak sterilizatörden çıkanları kurutmak için kullanacaksınız. Bez kullanmayın. Hem parça bırakır hem de birinin kirini öbürüne taşırsınız. Ayrıca ıslanan her bezde mikrop ürer ve bunları biberonlara bulaştırmanın anlamı yok. Tuvalet kağıdı kullanmayın çünkü çabuk parçalanacak şekilde yapılıyorlar. Peçetenin de emiş gücü daha az. Kağıt havlunun da Finlandiya tipi uzun lifli, %12.897 sodyum sülfat içerenini kullanın demeyeceğim. Takılın bütçenize göre


Bebek bulaşık deterjanı:

Dalga geçmiyorum. Böyle bir şey var. Ben ilk duyduğumda yok artık demiştim ancak biraz araştırınca gerekli olduğunu anladım. Elde kullanılan deterjanlarda aceleyle duruladığınızda kalıntı kalma riski mevcut. Hatta emzik gibi çok fazla şekilsiz parçalarda veya emzik sıkıştırma bileziği gibi çok girintili çıkıntılı parçalarda kalıntı mutlaka kalıyor.  Bulaşık makinasında da hem çok fazla kimyasal kullanılıyor (tuz, deterjan, parlatıcı, ek katkı, koku…vb) hem de pek çok malzeme bulaşık makinasına uyumlu değil.

Bebek deterjanlarının esası kolay durulanmalarında. Geneli sabun esaslı. Bütçenize uyan bir tane alın ve memnun kalırsanız devam edin. Ben marketten aldım ve kullanıyorum. Markalı ürünler her zamanki gibi pahalı olacaktır. Faydalarını bilmiyorum çünkü hiç kullanmadım.

Mikrop öldürme gücü fazladır dedikleri şeyi almanıza gerek yok. Hem ek kimyasal madde demek. Bu da kalıntı riski demek. Hem de deterjandan beklentiniz kiri alması. Sizin sterilizatörünüz var veya 5 dakika kaynatıyorsunuz. Mikrop öldürmek onların işi.

Ekolojik ürün diye ciddi fiyatlı ürünler satmaya çalışabilirler. Ekolojik demek yıkadıktan sonra kanalizasyona karışan ürünün çam ağaçları, geyikler gibi sizin görmediğiniz ama kanalizasyonunuzdan etkilenen canlılara daha az zarar verdiği anlamındadır. (zararsız bir şey yoktur). Çocuğunuz çam ağacı değil. Çam ağacına zarar vermeyen şeyin çocuğa zarar vermeyeceği gibi bir fikre kapılmayın. Farklı şeyler. En basit marka bile üretim izni almak için enzimle parçalanan formüle sahiptir. Kalanı sizin çevre bilincinize kalmış.

Bulunduğunuz yerde bu malzeme yoksa düz beyaz sabun kullanabilirsiniz. Veya orta kalite arap sabunu. Veya 1 birim arap sabunu ile 1 birim suyu karıştırıp 12 saat bekletin. Sonra bunu yarı yarıya sulandırılmış bulaşık deterjanıyla 1e1 oranında karıştırın. İşinizi görür. Temizleme gücü azdır diyenler çıkabilir. Biberonda hamsi tava yapmanın bir yolunu bulduysanız bilemem ancak karşılaşacağınız kirler bulaşık deterjanı reklamlarındaki gibi yanmış yağlar veya kuru nişasta kirleri değil. Hepi topu süt veya mama yağı. Onların da çoğu ayçiçek yağı gibi yağlar.


Boş bir kap:

Emzik, enjektör parçaları, biberon emziği gibi küçük ve kolay kaybolan parçaların kirlilerinin yıkanana kadar konacağı eski ama temiz dondurma kabı, yoğurt kabı bile olabilecek kadar sıradan bir kap. Arada onu da yıkamayı unutmayın. Zaten kirli malzeme geleceği için sterilize etmenize gerek yok. Bu arada teneke mama kaplarını ve kapaklarını da sterilize etmenize gerek yok. Kaşıkları keyfinize kalmış. Ben ediyorum ama gerekli değil.


Tavsiyeler:

1-                          Temiz malzemenizi altına kağıt havlu serilmiş bir tepside sıraya dizin. İdaresi daha kolay olacaktır.

2-                          Yedek emzik gibi malzemeleri çok ayak altında bulundurmayın. Daha kullanamadan kaybolurlar.

3-                          Bulaşık yıkarken elinizi daha önceden yıkamış olmanız gerektiğini hatırlatmama gerek yok. Tezgahı önceden silmiş olmanız da yeter. Abartıp çamaşır suyuyla falan silmenize gerek yok. Oradan siz de yemek yiyorsunuz. Kendiniz kadar temiz olsun yeter. Fazlası için zaten sterilizatör var. Çamaşır bölümünde anlatacağım ama çamaşır suyu ve bebek iyi bir kombinasyon değil.

çocuk sizin yediklerinizi yemeye başladığında bulaşığını da sizinle birlikte yıkarsınız. sonuçta bulaşık makinasında yıkanmış kaşık tencere tabak gibi şeylerle temas edeceğinden zaten koruma şansı kalmayacak. kalan deterjanı atmayın 2. çocuğa kullanılır. kullanılmış fırçayı saklamayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder