11 Eylül 2014 Perşembe

bebek bakım sağlık ateşölçer derece tırnak keskisi kulak çubuğu nelere dikkat edilmeli ateş ölçer havale

Bebek bakım ve sağlık:
                Normal hayatımızın seyrinde tırnak kesmek gibi kişisel bakımların varlığını çoğunlukla farketmeyiz. Sıradan birer olaya dönüşmüşlerdir. Bebeklerde durum biraz daha farklı. Onlar kendileri karar verecek durumda değil. Üstelik fizik yapıları gereği şekil ve boyut olarak farklılıklar mevcut. Evde bulundurmanız gereken malzemelere kaba bir bakış atacağız.
                Tırnak keskisi:
                Bebeklerin elleri ve parmakları çok küçük olduğu için haliyle tırnak keskilerinin ağızları da çok küçük. Buna orantılı olarak tutacak ve basacak alanları da çok küçük. Genelde elde durması çok zor olacak kadar küçük oluyorlar. Bu nedenle alt tutacak kısmında elinize uyumu sağlayacak ek parça olan türleri tercih edin. Uygun fiyata büyüteçli bulursanız alabilirsiniz. Ben kullanmadım ama kullananlar memnun. Sadece merceği kaldırdığınızda el hareketinizi engellememesine dikkat edin. Bazı dizaynlarda mercek basma yerini bloke ediyormuş.
                Normal makas şeklinde olanları da var ancak kullanmadım yorum yapamayacağım. Bana idaresi zor geldi.
                Marka ne kadar önemli bir şey diyemeyeceğim. Ben bebedor aldım işimi görüyor. Açıkçası şans işi. Aynı markanın farklı lotları bazen farklı firmalardan alındığı için aynı marka aynı görünümdeki iki keskiden biri düzgün keserken öbürü ezerek kesebilir. Bunu önceden kestirmenin yolu pek yok. Kaliteyi çok süründürmeden uygun bir şey alın. Zaten bu tip kalemlerde çok büyük fiyat dalgalanmaları olmaz.
                Yeri gelmişken. Bebeğin tırnakları ne zaman kesilir? A 40ı çıkınca b 83 ü çıkınca c 6 aylık olunca d 1 yaşında e hiçbiri. Cevap e. Doğduğu andan itibaren gözünüz yediği an kesebilirsiniz. Parmaklar çok ince insan korkuyor yoksa başka bir sakınca yok. En azından ne duydum ne gördüm. Biz 10 günlüktü kestik. Adana sıcağında eldiven kullanamadık mecbur kaldık. Tırnakları jilet gibi.
                Ne zaman keselim uyurken iyi mi?
                Bizimkini ilk başlarda alıştırdık uyanıkken de kesebiliyorduk sorun çıkarmıyordu. 1-2 seferde alışıyorlar. Sonra hastanede yattı ameliyat oldu huyu değişti artık uyurken ancak kesebiliyoruz. Ne olursa olsun hepsini aynı anda kesmeye kalkmayın zaten. Çabuk sıkıldıkları için elleri kolları durmuyor. 1-2 saat arayla halledin.

 
Markaya takılmayın internetten indirdiğim resim. Bu tarz ele gelecek kadar büyütülmüş model.
 sıkıntı yaratabilir.
nuk iyi bir marka ve bu keskiden memnundum ama kavraması zordu.bebedorun arkasını çıkarıp ona taktım



  faydalı bir icat ama zamanla ihtiyaç kalmıyor. Mercek çıkarsa iyi olur ya da uzağa kıvrılırsa.

 bu da iyi bir şeye benziyor. Kullanmadım resim ararken buldum
 kullanmadım yorum yapamam. Bana zor geldi. Ek faydası var mı bilmiyorum.
                Bunların yanında bazı setlerde törpü falan var. Normal kesmeyi becerdim bir de törpü yaparım derseniz siz bilirsiniz. Zararı yok.
                Bazı özel bakım aletlerini buraya almadım. İhtiyaca göre bakın.

Tarak ve fırça:
                Her markada set halinde var. Gereklilikler belli zaten. Fırçanın kılları çok yumuşak olmalı, taraklarda tarak dişlerinin ucu yuvarlak olmalı. Özel geyik boynuzu veya şimşir tarak almanıza gerek yok. Düz plastik veya mikalar işinizi görür. Sırma saç taramayacaksınız. Çoğunlukla dökülen kafa derisi için veya ilaç sürüp dağıtmak için kullanılacaklar.

Oda nemlendirici:
                Faydalı hoş bir alet ancak olmazsa olmaz değil. Nemli yerlerde yaşayanlar için zaten gereksiz. Oda nemi %40-65 arasıysa gerek yok. Arada bu değerlerin altına iniyorsa yine gerek yok. İklimi çok kuru bir yerde yaşıyorsanız ve yıl boyu %20lerde geziyorsa nem değeri kullanın. Kullanmanız gerekiyor ve paranız yoksa odada sürekli ıslak havlu bulundurun. Veya sıklıkla ketılda su kaynatın. Param var ihtiyacım da var diyorsanız eziyet çekmeyin.
                Nem her zaman faydalı bir şey değildir. Soğuk evde soğuğu daha keskin hale getirir. Sıcağı daha boğucu hale getirir. Genelde astım türü bir dert yoksa çok da gerekli değil. Kaloriferli evlerde ve sobalı evlerde geceleri gerekebilir onu da ısıtıcının üzerine bir tas su koyarak da halledebilirsiniz.
alacaksanız önce mağazada çalıştırtın. bazıları çok sesli oluyor. hızı ayarlanabilir olsun ve ışığını kapatma düğmesi olsun. parlak mavi ya da kırmızı ışık kullanılıyor ve bazen gece rahatsız ediyor. haznesi ne kadar büyük olursa o kadar iyi. 1 litre hane küçüktür ancak tam güçte her 2-3 saatte bir su eklemeniz gerekir. 3.5 litre biraz daha büyüktür ancak 2 gün dayanabilir. bu arada bu cihazla gerçek anlamda su buharı vermezler. camsil spreyi gibi suyu çok küçük tanecikler halinde verirler su havanın durumuna göre havada asılıyken buharlaşır. odanın nem değerini bilmeden çalıştırırsanız havada kalan ama buharlaşamayan tanecikler zamanla çöker veya duvarlara tutunur ve bildiğiniz küf yapar. zararı yoktur ama sinir eder. ezbere kullanmayın. çıkan beyaz gazı içinize çekebilirsiniz ince su tanesidir sadece. 
Oda bebek termometresi:
                Bebeğin kaldığı odanın ısı ve nem değerini ölçmek için iyidir. Odanın nemini mutlaka ölçün. Çok uzun süre %20-30 devam ederse çocuğun boğazı kuruyup öksürebilir veya saklı astım türü bir şey varsa açığa çıkabilir. Kötü bir şey olmaz ancak can sıkar. Tedbir almanız için iyidir. Çok pahalısına kaçmayın.
                Bebek kulak çöpü:
                Banyodan sonra ve burun temizleme de gerekir. Bebek için olanların pamuk sargısı daha fazladır. Abartıp kulağın içine bastıramayın diye öyle yaparlar. Emiciliği çok olsun diye değil. Bazı sivri akıllı üreticiler daha az pamuk daha küçük uç, çocuğun kulak da küçük al sana bebek kulak çöpü der uzak durun.

 budur


Bundan uzak durun.







Bebek burun temizleyici (aspiratörü):
                Burun fazla dar ve genç sümkürmeyi bilmiyor. Burnun ucundaki ufacık bir şey günlerce sinir edebilir. Basit elle çalışan puarlı bir şey işinizi bazen görür. İyi markalarda bile çok ucuz. ancak puarlılar sadece burun ucundakini alabilir. markadan bağımsız güçleri bu. daha iyi çekim için ağızla çekilenleri kullanmak lazım. ağzınıza sümük kaçmaz merak etmeyin. sürekli uç değiştirmeniz gerekir ama puarlıdan daha güçlü ve etkililer

Elektriklileri varmış denemedim ama üstteki resimdeki olayı yaşayınca keşke alsaydım dedim. para durumunuza göre bir düşünün 
                Hem kulak çöpü hem de burun aspiratörüne çok küçükten alıştırın. İlk banyosundan itibaren kulak ve burnunu işiniz olmasa da biraz elleyin kurcalayın. Baştan alışınca çok rahat edersiniz. İçlerinde maden aramayın ama o çubuğun sürtünmesine burun deliğinin az da olsa içinde dolaşmasına alışsın.



Bebek ateş ölçer:
O eller durmayacak. İlk günlerde bebek uyurken kalkıp kalkıp yaşıyor mu diye kontrol edilecek. Sık sık iyi mi diye ateş ölçülecek. Hele bir hastalık geçirdiyse o ateş ölçer çantada gezecek.
Ateş ölçeri iyi bir şey alın. Sizi yönlendirecek olan şey o. Durduk yere doktora gidip çocuğu maymuna çevirmekle gerçekten gerekli olan zamanı ayıracak çoğu zaman tek şey. İyi derece adamı vezir de eder rezil de.
3 ana tür mevcut: çubuk, alından ölçer ve kulaktan ölçer.
Çubuklar bildiğimiz klasik dil altı, koltukaltı, makat içi gibi yerlere sokup 2-3 dakika bekleyip sonucu okuduğumuz ürünler. Artık cıvalılar yasak olduğundan dijitallerde bip sesi kara tren gecikir türküsü gibi beklenir. Faydaları kolay bulunurlar ve görece ucuzlardır. Markalar arasında hassasiyet farkı pek yoktur. ancak yavaş ölçerler ve o veletler asla o kadar zaman beklemez. Bir şekilde yanlış ölçtürürler. Üstelik ölçtüğünüz yere göre 1-2 derecelik farklar çıkabileceği için bebeğe de eziyet. Birinin her canı istediğinde orama derece soksun ben de sinir olurum. Ölçtürmemde. Evde bulunsun ama asıl ölçeğiniz o değil.



Alından ölçerler hızlıdır ve bebeğe değmeden ölçüm alır. Ancak kalitesizleri çok kolay yanılırlar. Oda ısısı bile etkiler. ancak düzgün bir ürün işinizi görür. bebeğe değdirmemeye çalışın. temas halinde sensörleri bozuluyor. iyi birşey biraz da şans işidir kısmetinize bakar.

 
Alından ölçen türler.
Kulaktan ölçerler hız ve güvenilirlik açısından uygunluğu kendi bünyelerinde toplamış ürünlerdir. Ancak çeşit ve marka çok. Ben güvendiğim için paraya kıyıp braun aldım. Tavsiye ederim ama bütçenize göre bakın. Sensörü koruyan ince plastik bir kılıf olur. O kirliyse eksik ölçebilir. 36 derecenin altında ölçüm alırsanız sensör ucunu biraz silin bir daha deneyin. Hala tuhaf sonuç varsa kılıfı değiştirin. Tavsiyem bebeğin ölçümünden hemen sonra bir de kendinizi ölçün.  Elektronik aletler her zaman hata yapabilir. Veya bebeklerin ısı dağılımı dengesiz olduğundan kolaylıkla yanılabilir, şüpheye düşebilirsiniz. Örneğin bebeği severken başının sıcak olduğunu farkettiniz ve tedbir amaçlı ateş ölçtünüz. Normal çıktı. Bir de kendinizi ölçün o da normalse sorun yoktur.  Bebeklik metabolizmasıdır. Kulaktan ateş ölçerler deriyi değil içerdeki beyine giden damarın ısısını ölçer. Yani onun ölçümü normalse beyine giden kan normal derecededir bebek için sorun yoktur.

Sensör kısmını bebeğin kulağının derinine sokmanıza gerek yok. Deliğin ağzından biraz olsun girsin yeter. Sensörün başka bir yeri hissedemeyeceği kadar.

 denemek lazım :P

 sık ateşlenen bir bebeğiniz varsa ateş varlığında renk veya yazı değiştiren bant kullanabilirsiniz ama normalde pratik değil.

Banyo derecesi:
Banyo suyunu ayarlarken eller sıklıkla yanılıyor. Bunun için ucuz yollu manuel bir şey bakın. Ben hallederim kendime güveniyorum derseniz diyecek bir şey yok. Çocuğu haşlamadığınız sürece sorun yok. Oda termometresi denemeyin kolay bozuluyorlar. Suya dayanıklı olması iyi olur. Dijital çok gerekli değil. Altın terazisi değil zaten. Birkaç derecelik yanlış ölçme çok farketmez.

Gece lambası:
Bebeğe bakım yapmaz ama gece size çok lazım. Uykuyu rahatsız etmeyecek renkte, uyandığınızda göz kamaştırmayacak kadar az ama daha büyük ışığa ulaşana kadar veya mama verme gibi küçük işlere yetecek kadar ışık veren bir ürün tercih edin.
Beyaz ışık almayın hem uykuyu çok bozuyor hem de ne kadar düşük güçte olursa olsun güz kamaştırıyor. Gün ışığı veya açık sarı iyi. Parlak renk almayın. Bir defasında renk değiştiren ampullerin moda olduğu dönem bir tane bir akrabaya hediye etmiştim. Daha sonra o eve gittiğimde o ışıktan uyuyamadım. Pavyon gibi oluyordu. Çok özür diledim.
Koridorda falan kullanacaksanız tasarruflu lambalar iyi ancak aynı odada çok efektif değil. Yeterince küçükleri hala yok. Üstelik lamba eskidikçe ses çıkarıyor. Alırsanız da iyi bir marka alın. Bari tse si olsun. (CE değil, o farklı bir şey)
Son zamanlarda led ampuller çıktı. Tüketimleri 1 W düzeyinde. Yani tasarrufludan bile birkaç kat az. Isınma ve ses sorunları yok. Aydınlatmaları da yeterli. Ben kullanıyorum memnunum.
Gece lambasının asılan veya duvara sabitlenenlerini tercih edin. Fişe ihtiyaç olacak ve fişten düşebiliyorlar.

Termofor:
Genelde termoforu önermezler. Akıllı anne babalar kendilerine hazırladıkları gibi kaynar suyla doldururlarsa çocuk haşlanır ki örnekleri mevcut. Kullanacaksanız ılık su kullanın ve bebek için olan küçüklerden alın. Büyük termoforu hem çok ağır geliyor hem de o küçük vücutta karnı ısıtayım derken akciğeri de ısıtırsınız. Gerek yok.
İçindeki dereceye göre renk değiştiren türler var. Faydalı ancak pahalı size kalmış.
Elektriklileri duydum ancak bulup alamadım ve inceleyemedim. Makul görünüyorlar.
Aldığınız termoforun üzerinde bir bez veya pelüş katman/kılıf olsun. Haşlanma riskini azaltır. Su kaçağı olursa da ilk önce kılıfı ıslatır arada biraz soğur.
mikrodalgada ısıtılan jel veya ezilmiş kiraz çekirdeğinden yapılantürler mevcut. denemedim ancak mikrodalga demek hata demek. önce kontrol etmeden sakın bebeğe uygulamayın

Tartı-boy ölçme:
Boy ölçme için para vermeyin. Mezura kullanın. Bazen ilaç firmaları doktorlara kartondan bırakır ve genelde zürafa şeklinde olurlar ondan bulursanız kullanın. Zaten yerinde durmayacak ve doğru ölçtürmeyecek. Metal şerit metre kullanmayın yeter. Çok fena keser hem sizi hem çocuğu.
Tartı için bebeklere özel tartılar var. Geneli de güzel ve doğru ölçer ama bence para vermeyin. Çok kısa süre kullanacaksınız. Normal büyük insan tartısı alın. Hayır hayır çocuğu onun üzerinde ayakta tutmayacaksınız. Önce siz çıkın ve tartım alın. Sonra kucakta çocukla çıkın ve tartım alın. Aradaki fark çocuğun ağırlığıdır. Velet kımıldamamışsa çok yakın sonuçlar elde dersiniz ki fark zaten tartının kendinden ve bulunduğu yerden ileri gelir. Aynı tartı farklı odada farklı tartar. Büyük tartısını uzun zaman kullanabilirsiniz. Yeter ki adam gibi bir şey alın. Pilsiz güneş enerjili almayın. Pili uzun dayanıyor merak etmeyin. Bebeğin özel gelişim sorunu yoksa, bebek tartısı çok lazım değil. Para ve yerim bol heveslendim diyene sözümüz yok.

böylesini bul derdin tartı kalsın



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder