11 Eylül 2014 Perşembe

bebek telsizi nedir alınırken nelere dikkat edilmeli nasıl seçilmeli hangisi alınmalı şarjlı şarjsız görüntülü görüntüsüz

Bebek telsizi:
                Aslında bebek güvenlikte anlatılması lazımdı ancak artık bebek alışverişinde demirbaş muamelesi gören bir kalem olduğundan ve çok farklı fiyatlara çok farklı çeşitler sunulan bir ürün başlığı olduğundan tek olarak ele aldım.
                Telsizin amacı bebeği kendi yatağında yatmaya alıştırdığınızda veya bebek gün içinde uyurken siz başka odalarda işinizi yapacağınız zaman bebeğin uyandığını anlamanız ve yanına gitmeniz içindir. Benzer şekilde bebek bir yerde uslu uslu oynarken siz mutfaktaysanız bebeğin ağladığını duyup yanına gitmenizi sağlar. Zaman kazandırır hareket imkanı kazandırır.
                Çeşit çok. Öncelikle pahalı ürünlerde başlayalım. Görüntülü yayın yapanlar: 2 ünite arasında yayın yapandan tutun internete veya akıllı telefona yayın yapanlara kadar envai çeşit mevcut. Hepsi de fiyatlı ürünler. Ben çok heveslendim ancak eşim mantığını benden iyi kullandı ve evde bakıcı yok neyi görüntülü izleyeceksin dedi. Haklıydı böylece bunları eledim. Çocuk evde yalnız kalacaksa, bakıcıya emanet edecekseniz ve içiniz rahat değilse özellikle büyük şehirlerde kullanımı anlamlı ancak iyi düşünün çünkü pahalılar. Ayrıca internete yayın yapanları hackleyip evinizi de gözleyebilirler. Ben görmedim ve duymadım ancak konu internetse her zaman varolan bir risktir. Kısmen büyümüş bir çocuğu da izleyebileceğinizi sanmayın o sizi yanıltmanın bir yolunu bulur. Ancak benim çocukluğum ankara’da geçti ve ilkokulda yarım gün evde tek başıma kalıyordum. Sizin de benzer bir sıkıntınız varsa evde bir aksilik olup olmadığını anlamak için kullanabilirsiniz. 2 ünite arasında görüntü aktaran ürünleri kullanmadım ancak çok tavsiye edemem. Herşeyden önce görüntü aktarımı çok enerji ister ve yüksek frekanslı yayın gerektirir. Bu yayınlar hem çok küçük alanlarla sınırlıdır hem de bataryanız hızla biter. Yani çocuk uyur veya oynarken komşuya geçeyim dediğinizde ya şarjınız dayanmaz ya da görüntü kaliteniz hemen bozulur. Aynı evin içinde görüntüye ne gerek var.
                Sadece ses iletimi yapan ürünler esas olarak 2 çeşit. Tek yönlü yayın yapanlar ve 2 yönlü yayın yapanlar. Yani bir kısmı sadece çocuğun sesi size getirir. Diğer kısmı sizin sesinizi de ona iletir. Ben 2 yönlü telsizden almadım. Kullanan arkadaşlarımdan biri çocuğun telsizden gelen sesten korktuğunu söyledi. Yani çocuk uyanıp mızıldarsa telsizden ninni söylerim geri uyur veya sakinler kısmı çok anlamlı değil. Bebeklerin algısı bizden farklıdır. Henüz duyuları tam gelişmediğinden mi yoksa hayatta kalma içgüdüsü çok güçlü olduğundan mı bilinmez tek bir duyuya göre  karar vermiyor ve sadece ses varlığı yeterli gelmiyor. Hatta benimki seslere tepki vermeye başladıktan sonra bile telefonu eller serbest moduna aldığımda ya ilgilenmedi ya da korktu. Kısacası arkadaşımın dediği gibi iki yönlü iletim o kadar da faydalı değil.
                Tek yönlü iletim yapanlar standart bir ailenin işini rahatlıkla görür. Ancak menzil kısmına dikkat edin. Üzerinde 200 metre menzilli, 500 metre menzilli gibi yazılar olacak. Kanmayın. O açık havada, düz ovada, rüzgarsız, bulutsuz ve başka telsiz iletimi olmayan yerlerde geçerli. Ben 200 metre menzilli switel diye bir marka aldım 90 metrekarelik evde bile çekmediği oldu. Üstelik adanada yani ince duvarlı evlerde.  İnternetten alıyorsanız uzun menzili tercih edin ancak unutmayın yerleşim alanında o menziller 10 hatta 20 de birine kadar iniyor. Tavsiyem görerek alın ve dükkanda deneyin. Gidebildiğiniz kadar uzağa giderek veya dükkanda farklı katlar varsa başka kata giderek menzili deneyin, gözünüzle görüp alın. Bebeği uyurken bırakıp komşuya çay içmeye gitmeyin ancak ev büyük olabilir, yakınında baz istasyonu olabilir, komşudan bir parça şeker almak gerekebilir, olur da olur. Fazla menzil göz çıkarmaz. Uzun menzilliyi tercih edin.
                Benzer şekilde dikkat edilmesi gereken diğer bir konu da şarjlı ünite alıp almamak. İki parçanın da şarjlı olduğu üniteler elektrik kesintilerinde iyi oluyor. Ancak hem fiyatları biraz daha pahalı hemde  şarj demek her yıl bozulacak şarj bölümü demek. Eğer sık ve uzun elektrik kesintisi yaşamıyorsanız veya yaşam alanınızda telsize bağımlı değilseniz iki ünitin şarjlı olması çok elzem değil. Benim bulunduğum ilçede elektrik en az hergün ve yer yer 1 saat gider. Ancak ev küçük ve genelde bebeği sık kontrol eden tipler olduğumuzdan buna ihtiyaç duymadık. Zaten bizimkinin sesi biraz uzun menzilli olduğundan telsizi de kısa zamanda kaldırdık.
                Sizin taşıyacağınız alıcı ünitenin şarj edilebilir seyyar olması iyi bir özellik. Cebinize koyup rahatça evin içinde işinizi yapabilirsiniz, odadan odaya gezebilirsiniz. Öbür türlü her oda değişiminde fişten çek diğer odada fişe tak, o fişin orda yer var yok başka fiş ara veya bir ücrada unut. Sıkıntı.
Şarj edilebilir bir malzeme aldığınız zaman şarj ünitesinin kalem pil veya ince kalem pil olmasına dikkat edin. Hem şarjlı pil ömrünü tamamladığında yenilemeniz kolaydır hem de ilgisiz bir zamanda şarj sorunu yaşadığınızda standart kalem pili takar devam edersiniz.

Her gün alınan bir şey değil. O nedenle 3-4 tane aldım şu marka şudur bu marka budur diyecek durumda değilim. Piyasada çeşit ve marka çok. Bütçenize ve daha önce anlattıklarımdan aklınıza yatanlara göre uygun bir şey alın. Paraya çok ihtiyacınız olacak. Bebek doğunca masraf bitmiyor. Araştırmanızı ve bütçenizi ona göre yapın. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder