11 Eylül 2014 Perşembe

yan yatma yastığı nedir ne işe yarar gerekli mi

Yan yatma yastığı:
                Sağlık sektörü ilginçtir. Bilimsel genel geçer ve ebedi bilgi sözü ağızlardan düşmez ancak her 10-15 yılda 1 uygulamalar kökten değişir. Benim doğduğum yıllarda bebeğin sırtüstü yatması tavsiye edilirmiş. 80lerin 2. Yarısı ile 90ların bir kısmında aman yüzüstü yatırın. Hem karnına baskı olur rahat gaz çıkarır hem de kusarsa boğulmaz dendi. Sonra 1 ara dizleri bükerek yüz üstü yatırın icadı çıktı. Bir süredir de yan yatırın uygulaması var. Mantıken ters bir tarafını görmediğim için uyguladım.
                İlk zamanlar normal yastık veya battaniyeyle destek yaparak yatırayım dedim olmadı. Bebekler çok küçükken bile çok güçlü oluyor. Bu yastıktan aldım. 1 ay kadar rahat ettim. Sonrasında velet kendi pozisyonunu seçmeye başladı ve asla yastıkta uyumamaya başladı. Sizinki de bir süre sonra kendine bir pozisyon beğeniyor ancak ilk ayda en azından yan yatması için bu yastıktan alabilirsiniz. Tavsiyem asimetrik olandan alın. Yüzünün baktığı tarafta daha küçük bir yastık olursa daha az bunalıyor. O küçük kısmı da bebeğin karnına koyarsanız kolay kolay kendini atamıyor.
                  



 bunlarda bazı bebekler sıkılıyor.

Bebeklerin zamanla sırtüstü yatarken de kullanabileceği bazı yastıklarda var. Kullanmadım ancak benim velete bakınca o yastıkta ya sıkılır ya da zaten onu aşmanın bir yolunu bulurlar diye düşünüyorum.

                Hep dediğim gibi her bebeğin huyu farklıdır. Bebekler malzeme seçer. Siz ilk başta ucuz olanı alın çünkü hareketli bir bebek kısa zamanda bunları kullanmayı bırakıyor ve kendi pozisyonunu seçiyor. Benimki 1 aylıkken yastığı bıraktı ve kendi yerinde sınırlarını öğrendi ve o sınırlar dışına çıkacak şekilde hareket etmiyor. Farklı yerde yatarken sınırları bilmediği için düşebileceği hareketleri yapıyor ancak yastık artık çare olmuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder