18 Temmuz 2014 Cuma

emzik ve aksesuarları hangi emzik emzik kullanılmalı mı emzik zararlı mı emzik askısı emzik kabı damaklı emzik bakkal emziği


Emzik , emzik kılıfı ve emzik askısı:

                Yalancı emzik konusu çok tartışmalı bir konu. Damak yapısını bozduğu ve çocuğun emme refleksini anne memesinden uzaklaştırdığı gibi gerekçelerle tıbben adeta itin müsait yerinde konumlandırılır.

                Kullananlarsa ağlayan çocuğu susturmanın en iyi yol olduğunu söyler. Bunu söyleyenler arasında doktorlara da rastladım. Çocuk büyütmüş doktorlar.

                Kendi çocuğum olmadan önce bende emziğe çok çok karşıydım. Kesinlikle olmamalı hatta satışı yasaklanmalı diyordum. Ancak gerçeklerle yüzleşince kazın ayağının öyle olmadığını anladım.

                Emmek bebekler için beslenme aracı olduğu kadar metabolizmalarını da düzenleyen bir hareket. Emdikleri zaman sindirim sistemleri çalışıyor, beyinleri endorfin adı verilen bir çeşit metabolizma yapımı morfin salgılıyor ve vücut saatleri ayarlanıyor. Gazdan ağlayan bir çocuk veya hıçkırık tuttuğu için duraksızca ağlayan bir bebek genellikle bir şey emdiğinde rahatlıyor. Hem endorfin hem de barsak hareketlerindeki düzenleme ve kim bilir başka neler onları rahatlatıyor. Siz emzik vermeseniz de o eli, parmağı, giysisi, ağız bezi gibi bir şeyler bulup bir şekilde emmeye çalışıyor. Bu anlarda emzik oldukça masum kalıyor.

                Çocuk kendini yırtarcasına aralıksız saatlerce ağlarken veya 2 gün hiç uyumamışken o tıbbi veriler bana hiç anlam ifade etmedi ve keşke ilk doğduğunda verseymişim dedim. Emzik eroin değil. Hemen birkaç emişte müptela olmuyor. Üstelik ortodontik emziklerin faydası üzerine yapılan çalışmalar ve olumlu veriler de var. O verilere de olumsuz olanlara inandığım kadar inanıyorum.

                Bazı bebekler hemen emzik emmeye başlar. Direnmeden kabul eder ve uzun zaman emer, bazıları doğuştan sevmez ve ne kadar uğraşırsanız uğraşın emmez. Bazıları da alıştırırsanız emer ama alıştırmazsanız emmez. Genelde bu bebekler emziği daha kolay bırakır. Bebeğiniz bunlardan hangisi diye anlamanın bilinen bir yolu yok. İkiz bebeklerin birinin ilk günden emzik emip diğerini hiçbir zaman emmediğini gördüm.

                Benim tavsiyem bir emzik alıp bulundurun. İhtiyaç halinde kolaylıkla yenisi alınabilecek bir malzemedir ve fiyat indirimi daha nadir görülen bir kalemdir.

 Pış pışlama gibi konvansiyonel yöntemlerle durduramadığınız veya kolik olduğu anlaşılan bir bebekte emziği deneyin. Emin olun alternatif ilaçlar daha masum değil. Emecekse emer ve rahatlar. Rahatlamaz veya emmezse diğer alternatiflere geçin.

                Emzikte de çok çeşit var ama iki ana grup mevcut. Klasik balon tipi emzikler. Bakkal emziği olarak da bilinir ve damağı en çok bozanlardır. Bana çocuğu olan biri çocuğa emzik vereceksem bunlardan vermemi çünkü çok kolay kayboldukları için kolay bulunan bir model tercih etmem gerektiğini söyledi. Benim bebek marka seçtiği için deneme şansım olmadı.

                Diğer tür ise damaklı olarak da bilinen ortodontik emzik. Şekilce ortodontik biberon emziğine benzer. Daha az ağız doldurduğu için bazı bebekler bu türleri sevmiyor. Ancak daha az zararlı hatta faydalı oldukları bile söyleniyor.

                Hangisinden bulunduracağınız konusunda karar sizin. Şunu belirtmeliyim ki bebeklerin geneli ilk emdikleri ve alıştıkları türü kolay kolay değiştirmiyor yani kararınızı ona göre verin.

                Bu arada malzeme olarak da silikon ve lateks olarak ayrılıyorlar ancak yine silikonu tavsiye ederim. Lateks hem ömürsüz hem de bebeğin yutabileceği şekilde parçalanıyor. Bu kalemde de fiyat ve kalite doğru orantılı.

Emzik kordonu ve emzik kabı:

Emzik, şekilsizliği nedeniyle biberon emziği kadar çok olmasa da çok anormal hareketlerle çok uzağa giderek kaybolma huyları var. Bebeklerin ilk öğrendikleri şeyin ellerindekileri uzağa fırlatmak olduğunu da düşünülürse kaybolmayı önlemek için emzik kordonu kullanın. Son zamanlarda bebeğin kazara kendini yaralamaması için yaylı kıskaçlar kullanılmıyor. Yerine kullanılan mekanizma da oldukça kırılgan. Aklınızda bulunsun. Bu arada ister emzik kordonu kullanın ister başka bir şeyle bağlayın kordonu kısa tutun. Bebek kendini boğabilir. İp gibi şeylerden uzak durmanız için bir sebep de budur. Kordon alacağınızda emzik veya kıskacın biraz zorlayınca çıkmasına dikkat edin. Fabrikasyon kordonlar daha kolay çıkacak ya da kopacak şekilde yapılırlar. %100 emzik tutucu değiller ancak emzik kaybını yarıya indirir.

                Mantıksal olarak evden çıkıldığında yanınızdaki temiz emzikleri koymak için emzik kabı kullanılırsa iyi olur. ya da kendinde kaplı veya ağzı kapaklı modeller kullanılabilir. Ben benim bebek marka seçtiği için mecburen kapaklı model seçtim. Bu nedenle aralarında bir kıyas yapamıyorum ama mantıksal olarak büyük bir fark göremedim. Sadece alacağınız şeyin kolay yıkanabilir, dar girinti ve kavisleri olmayan, keskin yüzeyi bulunmayan ve şeffaf olmasına dikkat edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder